Khamis, 26 Julai 2012

Hehehe aku gelak nie aku gelak nie....


Aduler.... duk tulis baru2 nie kata doh rajin nok berblog-blog, padahal seminggu tu pun jarang2 ada bukan naper aku nie sibuk sangat kot? sibuk ngam costumer2 di luar sana tuh,  kerja aku nie kerja luar, kerja nya plok duk notis n saman org jer, jadi nok berblog pong kadang2 x dang kang kalu aku citer pasal costumer2 yg aku saman jenuh uall nok baca, yelah kerenah manusia bukannya sama kan..kan.. dah tau buat saloh ngaku jer lah bukan susoh, so dapat saman tuh g bayar jer lah tapi ingat lain kali jangan sesekali ulangi kesalahan yang sama g jenuh ekgi aku nok kena g saman acapkali ngat hehehe....
 
Oklah baik kita cakap pasal puasa pada bulan Ramadan nie, satu entry pun aku dok cakap g pasal Ramadhan nie, acu jer duk japat depan komputer nok nulis2 skit mulalah saing2 panggil ajok keluar lah, ajok g beli lah, ajok g buat kerja lah macam2 sampaikan kadang2 nok pegang komputer pong dok dan, buzzzy lah katakan :)  Hari nie merupakan hari keenam umat islam di seluruh dunia berpuasa termasuk aku ar, nie nok citer pasal makan2 pada waktu berbuka jom baca nok :-

(Opps Sori Gambar aku dok dang nok upload, banyok sangat dalam  Android Samsung n kamera tersayang aku  yang macam Yuna punya tuh  :) Camera Canon EOS 1100D DSLR gambor banyok ngat  tapi takdok masa nok upload, Insyaallah ada masa aku upload k kengkawan) 

Hari Pertama Ramadhan 21.7.2012 (Sabtu)
-Xtau nok masak per2 padahal kat opis duk sibuk susahkan cik google cari nya resipi tapi hampes buat nya tidok, mana ader aku nok masok ikut resipi dalam tenet tu ngat, bukan en. Hubby aku suka sangat lauk pauk yang pelik2 tuh so aku buat lauk kampung jer ler Ikan Goreng, Kari Ikan, Ayam Masak  Berempah, Tembikai, Air anggur, Air Tebu ngam Ketupas Daun Palas yang aku beli kat bazar Done...

Hari Kedua Ramadhan 22.7.2012 (Ahad)
- Lalalalala Terengganu dapat cuti peristiwa sempena kemenangan keatas SUKMA yg aku duk cerita dalam entry yg lepas2 ingat lagi tak?  so ader kat rumah lah aku bercuti dengan anak tersayang sampaikan bangun tido pong terlajak hampir masuk waktu tengahari, puasa lah sangat konon nyer hehehehe... Resipi hari nie aku buat lauk yang simple jer iaitu Ikan Goreng, Ayam Masak Merah (still ayam lagi k sebab nie adalah reques daripada sepupu kecik aku yang mari tido rumah untuk berbuka sama2 katanya), Masak Asam Tumis Cair, Timun Batang, Air Anggur, Air Tebu dan Ketupat Daun Palas (ini adalah makanan yang harus ada di atas meja coz en.Hubby aku suka bangat dengan ketupat nie tiap2 ari makan pong xper)

Hari Ketiga Ramadhan 23.7.2012 (Isnin)
- Aku dah masuk kerja, lalalala dapat jumpa kawan2 (Mmmm macam lama sangat cuti rindu kat kawan2 sampai macam tu skali menyampah mak hehehehe...) alamak aku punch in lewat yang amat arini gara2 Jannah adulahhhh Jannah buat hal nok ikut g kerja lah plokSo arini aku doh ader geng nok g beli2 juadah of coz lah dengan budak maisarah tuh credit for her hehehehe......


Ok all daku brenti disini dulu boley??? bukan aper sedor dok sedor jam pukul 2.41 ptg doh nie time to go hehehehe apalagi balik rumah lah kang ker punch out pukul 3pm hehehe so get ready nok simpan barang2 , Notis & Kompaun atas meja yang bertimbun-timbun nie dulu pah tu terus chowww ke Kuantan. Kuantan I coming.... Ready to Shoping??? Yes again n again bye......




Tiada ulasan:

Catat Ulasan